banner jamieson odborne clanky potraviny pre ziarivu plet
banner jamieson odborne clanky potraviny pre ziarivu plet2 Strava, kterou konzumujeme, nás může ovlivnit nejen po psychické či fyzické stránce, ale ve významné míře ovlivňuje i pokožku.
« zpět

Potraviny pro zářivou pleť

31.08.2017

Tisknout

Běžné kosmetické procedury mají sice uklidňující účinek na pokožku, avšak někdy jejich výsledkem není zářivá pleť, po které toužíme. Vzhled pokožky souvisí se zdravím. Také strava, kterou konzumujeme, nás může ovlivnit nejen po psychické či fyzické stránce, ale ve významné míře ovlivňuje i pokožku. To je důvod, proč je důležité, aby se vaše strava stala potravou bohatou na živiny, která ji zkrášlí. Kromě běžné péče o pleť, která zahrnuje ochranu před dlouhodobým působením slunečních paprsků, používání hydratačních přípravků a konzumaci 8 – 10 sklenic vody denně, zkuste do vaší stravy častěji zařadit těchto 5 potravin pro zdravější, zářivější a mladě vypadající pokožku.

Čokoláda

Důvod: Ano, správně jste to přečetli. Ale ne jakákoliv čokoláda, ale hořká čokoláda. Hořká čokoláda obsahuje flavonoidy – antioxidanty, které přispívají ke zdravější pokožce a dokáží vylepšit její vzhled tím, že ji chrání před poškozením v důsledku UV záření a před škodlivými účinky volných radikálů, které přímo souvisejí se stárnutím pokožky. ¹ Čokoláda zároveň prokazatelně pomáhá zmírnit stres a zlepšete náladu pro rozzáření unavené pokožky a také snižuje rozklad kolagenu. Takže můžeme říci: "Sbohem, vrásky!"

Tip: Nedoporučujeme však jíst velkou čokoládovou tyčinku nebo vypít extra velkou horkou čokoládu. Studie ukázaly, že již cca 57 – 85 g hořké čokolády vám přinese zkrášlující efekt, který si přejete.

Kurkuma

Důvod: V této době je kurkuma velmi populární a je to dobrý důvod! Ačkoli kurkuma sama o sobě není jídlo, ale koření, určitě byste ji měli mít ve svém seznamu. Mnoho kožních onemocnění, jako je akné, ekzémy nebo otoky mohou být způsobeny zánětlivými stavy v těle, které se objevují na kůži. Kurkuma je známá pro své protizánětlivé vlastnosti. Kurkuma nejen výrazně zlepšuje chuť jídla, ale má také vynikající protizánětlivé účinky na pokožku. Můžete jej také přidat do masky nebo použít jako doplněk stravy, abyste získali další výhody.

Tip: K nejnovějším trendům roku 2017 ve výživě zahrnují "zlaté mléko" připravené z kurkumy. 

Avokádo

Důvod: Avokádo je známé díky svým pozitivním účinkům na srdce a mozek, a zároveň prospívá pleti! Má bohatý obsah mono- a polynenasycených tuků, které zvyšují svěžest a zářivý vzhled pokožky tím, že ji posilují a zvlhčují. Avokádo také obsahuje velké množství vitamínu E a karotenoidů –antioxidanty, které chrání pokožku před škodlivými účinky volných radikálů a způsobují její stárnutí. Výsledky studií ² také ukázaly, že karotenoidy pozitivně ovlivňují tloušťku a tón pleti a snižují tvorbu vrásek.

Tip: Můžete přidat avokádo do každého jídla, takže není důvod, proč by vaše strava neměla obsahovat dostatek této pochoutky. Potřebujete inspiraci? Ozdobte sendviče nebo salát s avokádovými plátky nebo přidejte ½ avokáda do smoothie. Grilované plátky avokáda s čerstvou citronovou šťávou a mořskou solí je také skvělé. Pokud jste odvážní, můžete vyzkoušet z avokáda masku na obličej.

Grapefruit

Důvod: Díky grapefruitu získáte více, než jen osvěžující snídani! Grapefruit obsahuje více než 100 % doporučené denní dávky vitamínu C, který pomáhá v případě poškození pokožky působením slunce nebo jiných znečišťujících látek. Množství kolagenu, který udržuje pokožku pevnou, s přibývajícím věkem klesá. Vitamín C dokáže stimulovat tvorbu kolagenu, který přispívá ke zmírnění vrásek a omezení jejich tvorby.

Tip: Vitamín C je velmi citlivý na teplo, v důsledku čehož dochází při vaření k jeho ztrátě. Potraviny s obsahem vitamínu C jsou nejvhodnější konzumovat čerstvé, čímž získáte maximum výhod, které vitamín C nabízí. Pokud si chcete doplnit kolagen, vyzkoušejte doplněk stravy s obsahem kolagenu, jako např. Jamieson Collagen Anti-Wrinkle, který vám pomůže účinně v boji proti stárnutí.

Rajčata

Důvod: Rajčata se výborně hodí nejen do salátů a na pizzu, ale dokáží také zlepšit stav vaší pokožky. Obsahují lykopen – karotenoid, který jim dodává jasnou červenou barvu – ten se přeměňuje na vitamín A. Vitamín A (označovaný také jako "retinol") redukuje příznaky stárnutí tím, že podporuje tvorbu kolagenu. Lykopen prokazatelně zmírňuje následky poškození způsobeného slunečním zářením, podporuje regeneraci buněk a redukuje zarudnutí pokožky. Tento antioxidant má také pozitivní vliv na mastnou pokožku, protože zmírňuje zánět, který vede k nadměrné tvorbě mazu a vyrážkám.

Tip: V tomto případě – na rozdíl od vitamínu C – je úprava jídla vařením vhodná. Vařením rajčat po dobu 30 min. zvýšíte absorpci lykopenu o 25 %!

 

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16702322

[2] http://www.uniklinik-duesseldorf.de/fileadmin/Datenpool/einrichtungen/institut_fuer_biochemie_und_molekularbiologie_i_id63/dateien/2012_Homepage-skin-10-11-15.pdf