banner jamieson odborne clanky potraviny na dobru naladu
banner jamieson odborne clanky potraviny na dobru naladu2 Dříve než sáhnete po energetickém nápoji nebo dalším hrnku kávy, vyzkoušejte tyto chutné potraviny, které vám zlepší náladu a dodají energii během nového roku.
« zpět

Potraviny na dobrou náladu

25.01.2018

Tisknout

Pokles teplot může přispět k pocitům vyčerpání a malátnosti, které jsou intenzívnější než obvykle. K tomu stres, zda stihnete všechny aktivity z vašeho přeplněného plánu na dovolené. Z toho všeho můžete získat dojem, že vám už nezůstala žádná energie. Dříve než sáhnete po energetickém nápoji nebo dalším hrnku kávy, vyzkoušejte tyto chutné potraviny, které vám zlepší náladu a dodají energii během nového roku. 

Ovesná kaše

Neexistuje lepší snídaně, než je miska teplé ovesné kaše bohaté na výživné látky. Zdravé sacharidy obsaženy v ovesných vločkách přispívají ke zvýšení hladiny serotoninu – chemické látky v mozku, která podporuje pocit pokoje a štěstí. Ovesné vločky jsou taktéž vynikajícím zdrojem rozpustné vlákniny, která zpomaluje vstřebávání cukrů do krevního oběhu. Stabilní hladina cukru v krvi snižuje pravděpodobnost vzniku pocitu podráždění. Pro „chutný“ start do nového dne přidejte do ovesné kaše hrst mandlí nebo ořechů, sušeného ovoce, resp. mrazeného bobulového ovoce a špetku skořice.

Špenát

Hledáte další důvod, proč konzumovat zeleninu? Špenát je výbornou potravinou, která vám vylepší náladu. Tato univerzální listová zelenina je bohatá na kyselinu listovou – esenciální vitamín skupiny B, který se dává do souvislosti s prevencí deprese. Špenát je taktéž výborným zdrojem hořčíku – minerálu, který působí relaxačně na svaly i nervy a zároveň může zlepšit kvalitu spánku. Přidejte špenát do polévky, dejte si na oběd špenátový salát s kuřecím masem příp. grilovanou rybou. Tuto  zeleninu můžete přidat také do sendvičů, wrapů nebo míchané zeleniny.

Losos

Pro vylepšení nálady během zimy není nic lepšího než chutný kousek lososa. Losos je plný prospěšných omega-3 mastných kyselin a vitamínu D – dvou živin, které mohou pozitivně ovlivňovat náladu. Konzumace dvou až třech porcí ryby týdně, může pomoci potlačit pocity smutku a strachu, které se často vyskytují hlavně během tmavých zimních měsíců. Na večeři si vyzkoušejte připravit grilovaného, dušeného nebo pečeného divokého lososa s dušenou zeleninou nebo hnědou rýží.

Čokoláda

Čokoláda, kterou mnoho žen považují za nepřekonatelnou ve vylepšení nálady. Obsahuje velké množství ingrediencí, které pozitivně ovlivňují chemické procesy v mozku. Např. sacharidy obsaženy v čokoládě mohou přispět ke zvýšení úrovně serotoninu, zatím co kofein, který se v ní přirozeně vyskytuje, působí jako stimulant. V případě, že si s oblibou vychutnáváte toho potěšení, nezapomínejte si „hlídat“ svoji linii. Dejte si malý kousek kvalitní hořké čokolády po večeři nebo si objednejte malé množství horké čokolády se šlehačkou, která vás příjemně zahřeje během depresivního zimního období.