banner jamieson odborne clanky 60 sekund pre zdravsie srdce
banner jamieson odborne clanky 60 sekund pre zdravsie srdce2 80 % onemocnění srdce a cévní mozkové příhody je možné se vyhnout úpravou stravy a životním stylem.
« zpět

60 sekund pro zdravější srdce

31.08.2017

Tisknout

Pojďme si na chvíli "posvítit" na onemocnění srdce. 9 z 10 Kanaďanů má alespoň jeden rizikový faktor pro vznik onemocnění srdce. ¹ Srdeční onemocnění si nevybíráme; bez ohledu na váš věk, pohlaví nebo etnickou skupinu, nyní je ten správný čas, abyste se postarali o své srdce.

80 % onemocnění srdce a cévní mozkové příhody je možné se vyhnout úpravou stravy a životním stylem. ² I když myšlenka diety nebo změny životního stylu může vypadat strašně, existují jednoduchá opatření ke snížení rizika srdečních onemocnění, pokud se stane součástí vašeho každodenního života. Mnohé z nich vás nezaberou ani minutu!

Dokážete dnes udělat něco z toho za 60 sekund?

Strava

Konzumace zdravé a vyvážené stravy je jednou z nejlepších možností, jak zlepšit své zdraví. Jídlo, které upřednostňuje vaše srdce, zahrnuje prospěšné tuky, vlákninu, čerstvé ovoce a zeleninu. Některé potraviny přispívají ke snížení zánětu v těle, což je jeden z klíčových faktorů ve vývoji srdečních onemocnění.

• Vezměte si ovoce s vysokým obsahem vlákniny a živinami, jako např. jablko, nebo si přidejte nějaké bobulové ovoce do smoothie nebo k ovesným vločkám.

• Místo steaku si dnes v obchodě vyberte lososa.

• Hledáte něco extra výživného? Nahraďte obvyklou svačinu jednoduchou a zdravou alternativou, která prospěje vašemu srdci. Avokádo je nejen skvělý zdroj prospěšných tuků a vlákniny, ale také výborně chutná.

• Odlomte si kostičku hořké čokolády. Hořká čokoláda je lahodná a jako bonus obsahuje antioxidanty, které jsou prospěšné pro vaše srdce.

• Při přípravě večeře přidávejte k jídlu lžičku kurkumy. Uděláte něco pro zdraví vašeho srdce, i když ji nebudete v jídle tolik „cítit“.

• Užívejte si zelený čaj místo kávy.

Stres

Je prokázané, že stres podporuje zánět. Když jsme ve stresu, naše tělo produkuje stresový hormon kortizol. Vysoké hladiny kortizolu způsobují vysoký krevní tlak, nepravidelný srdeční rytmus a krevní sraženiny, což zvyšuje riziko infarktu.

Tip: méně stresu.

• Ať už jste doma, v práci nebo v dopravní zácpě, soustřeďte se na několik vteřin na hluboké dýchání. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak pomoci zmírnit příznaky úzkosti a stresu. Pokud se uvolníte a soustředíte se na dýchání, zvýšené zásobování kyslíkem pomůže uklidnit mozek.

• Jste ve stresu? Máte přeplněný seznam úkolů? Řekni dnes něčemu "NE". Bude to trvat jen sekundu. Neberte si toho více, než sami dokážete unést.

Cvičení

Je dokázáno, že pravidelné cvičení, kromě fyzických přínosů, které přináší vašemu tělu, také přispívá ke snížení rizika nebo rizikových faktorů onemocnění srdce, jako jsou např. obezita, stres, vysoký krevní tlak a cukrovka. Máte zájem o další výhody cvičení? Během několika týdnů pravidelné fyzické aktivity zaznamenáte značné rozdíly, jako např. snížení krevního tlaku. ³

• Vyzkoušejte cvičení, které můžete dělat také v kanceláři, např. protahování nebo dřepy. Nebo se stačí chvilku procházet. Sedavé zaměstnání může mít velký vliv na to, kolik hodin denně věnujete fyzické aktivitě.

• Zjistěte, jaké fitness aktivity nabízí vaše okolí, a zkuste se přihlásit. Využijte dnešní den jako startovací bod - vyzkoušejte novou aktivitu, např. jóga, pilates, skupinové cvičení nebo si najděte zajímavé turistické stezky ve vaší oblasti.

• Když půjdete nakupovat, zaparkujte trochu dále než obvykle. Pokud jste v práci, snažte se jít někam ven na oběd.

Výživové doplňky

Nechutnají vám ryby? Možná budete muset zvážit každodenní doplňky stravy. Omega-3 esenciální mastné kyseliny prokazatelně snižují zánět, pomáhají snižovat hladiny triglyceridů, puls a krevní tlak. Výzkum ukazuje, že vitamín D přispívá ke zlepšení celkového zdraví a že může existovat vazba mezi nízkou hladinou vitamínu D a onemocněním srdce.

• Denní používání doplňků stravy nevyžaduje úsilí. Je to nejjednodušší způsob, jak začít svojí cestu za zdravějším srdcem. Dopřejte tělu extra omega-3 s doplňkem stravy Jamieson Essentials™ Omega-3 Extra Strength. K vaší denní dávce vitamínů můžete přidat Jamieson Essentials™ Vitamín D, který přispívá k snížení rizikových faktorů souvisejících s onemocněním srdce.

 

[1] http://www.heartandstroke.ca/heart/risk-and-prevention

[2] http://www.heartandstroke.ca/heart/risk-and-prevention

[3] http://www.heartandstroke.ca/get-healthy/stay-active/benefits-of-physical-activity